Zeldzame kans om een van de slechts 122 geproduceerde exemplaren van de Maserati Biturbo 2500 Injection met de carrosserie van vóór de facelift te bemachtigen. Een auto die enorm veel rijplezier biedt met een waanzinnige acceleratie, een laag gewicht en een fantastisch motorgeluid. De betrouwbaarheid werd aanzienlijk verbeterd toen Maserati bij deze modellen overschakelde van carburateurmotoren naar brandstofinjectie.
De Maserati Biturbo werd ontworpen door Pierangelo Andreani, die in de jaren 70 van Pininfarina werd weggehaald toen DeTomaso Maserati overnam en een "volumemodel" zou creëren. Dezelfde man ontwierp zowel het exterieur als het interieur. Later, toen ze een cabriolet wilden bouwen, werd het ontwerp aangepast en kreeg het bekende designhuis Carrozzeria Zagato onder andere een kortere wielbasis en werden de carrosserieën door Zagato voltooid. Auto's van Aston Martin, Alfa Romeo en Ferrari met een Zagato-carrosserie worden tegenwoordig zeer gewaardeerd als unieke verzamelobjecten. De aanschaf van een auto in deze prijsklasse die door Zagato is "gebouwd", is dus een zeer aantrekkelijk entreekaartje tot een "kleine exclusieve club" voor Zagato-bezitters.
Deze auto heeft een lichte restauratie ondergaan waarbij verschillende werkzaamheden zijn uitgevoerd:
- Nieuwe chromen emblemen en een ovaal Maserati emaille embleem aan de achterzijde. Ook nieuwe Zagato emblemen op de voorspatborden. (Alle nieuwe (oude) originele onderdelen van Maserati).
-Stuurwiel vervangen. Origineel houten stuurwiel van een paar jaar nieuwer.
-koplampen vervangen. NIEUWE dimlichten. (Originele Carello-lampen)
-achterlichten vervangen van een iets nieuwer Biturbo-model (zelfde uiterlijk, maar met betere binnenkant).
-nieuw uitlaatsysteem.
-vervangen door nieuwere radiator van het model Quattroporte IV uit 1995 (koelt veel beter)
-veranderd naar veel sterkere koelventilatoren van model QP IV uit 1995
- Nieuwe dubbele relais voor koelventilatoren met aparte voeding buiten de originele zekeringkast geïnstalleerd. Beide automatisch geactiveerd, maar ook te bedienen via een handmatige schakelaar op de middenconsole. Ook twee aparte gele LED-diodes op de middenconsole die aangeven dat elke ventilator daadwerkelijk werkt (afzonderlijk aangesloten op elk relais). Aparte zekeringen. Maximale veiligheid voor de koeling!!!!
- Accu verplaatst naar de kofferbak (zoals bij de Ghibli en QP IV uit de jaren 90). Staat in een eigen plastic doos met een interne accuhouder die met grote ringen en borgmoeren is vastgeschroefd en ook is afgedicht. Laadconnector met diodes van C-Tek (voor C-Tek lader) voor eenvoudig opladen. Grote accu van 110 Ah die een lange levensduur biedt als de dynamo het begeeft. Bovendien kan de auto nu zeer lang zonder onderhoudsladen blijven staan. Hij verbruikt ook geen stroom!
-nieuwe elektrische antenne
-nieuwe antennekabel
-Alpine oude cd-speler en goed werkende FM-radio. Vier speakers.
- extra binnenverlichting gemonteerd met twee vrij zwakke geel-witte led-lampjes bovenaan de A-stijlen. (de cabrioletuitvoering heeft af-fabriek geen plafondlamp, wat erg hinderlijk is bij het in- en uitstappen of bij het kaartlezen)... Hiervoor is een aparte originele schakelaar gemonteerd en het licht gaat ook aan bij het openen van de portieren.
-"nieuwe" banden met veel profiel en correcte snelheidsmarkeringen
-nieuwe remklauwen voor
-nieuwe schokdempers voor
-machinaal gewreven en gepolijste gehele auto (keramische coating is te koop).
-nieuwe brandstofpomp en filter
-nieuw brandstofpomprelais.
- in 2022 zijn er nieuwe distributieriem en spanrollagers geplaatst. Sindsdien heeft de auto minder dan 100 kilometer gereden.
-nieuwe gasveren voor motorkap en kofferdeksel
-nieuwe middenmouwen
-nieuw (gebruikt) dashboard dat minder dan 6000 km heeft gereden sinds nieuw.
-nieuwe tapijten aan de zijkant van de middenconsole (nog niet geïnstalleerd).
-nieuwe olie en filter op de motor
-nieuwe bougies
-nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe slang en pomp voor ruitensproeier. Ruitenwissermotor en alle drijfstangen/overbrengingen gereinigd en gesmeerd.
De auto heeft nu een reparatie nodig aan de koppelingsvork. Ik heb daar geen tijd voor en ook geen ruimte voor, dus wil ik de auto verkopen aan een andere liefhebber die blij zal zijn met alles wat ik aan de auto heb gedaan. De voorspatborden zijn ook van binnen gespoten met "roestwerende" lak ter bescherming tegen vocht (bij deze auto's roestten de voorspatborden al toen ze pas drie jaar oud waren). :-) De motor loopt perfect, zonder enige vorm van olieverbruik of wit/grijs/blauwe rook, en start altijd in één keer. Deze auto rijdt als een raket. Geen elektronica, ABS-remmen of schermen op het dashboard... Gewoon puur rijplezier en handgeschakelde versnellingsbak + achterwielaandrijving! De motor is een zeer vierkante V6 met 18 kleppen en twee originele watergekoelde IHI-turbo's en ook twee intercoolers. Veel meer vermogen dan de eerste carburateurmodellen.
Geen inruil. De auto heeft altijd in een garage van mijn eigendom gestaan. 30 minuten van Oslo. Bel voor meer informatie. BTW in Noorwegen en verkocht met een geel document "Kennisgeving van registratie" van de Noorse douane. Verkocht met pijn in het hart...
De auto staat in Noorwegen Registratienummer AA00000 Chassisnummer (VIN) ZAMFM1105HA331113
uitrusting: Airconditioning CD-speler Elektrische ramen Elektrische stoel zonder geheugen Glas-in-lood Lichtgewicht zomervelg Lichtmetalen velgen Metaalverf De middelste armen Radio FM Radio/cd Centrale vergrendeling Stuurbekrachtiging Volledig lederen stoelen Zomerwielen
Van harte welkom voor een bezoek!
We hebben altijd zo'n 10-15 Volvo's V70 / 850 / 940 / 960 in alle uitvoeringen met of zonder lpg, turbo, automaat etc. in voorraad, check onze website www.klassiekerhuis.nl
Klassiekers en youngtimers zijn fiscaal zeer interessant voor zakelijk gebruik. Je kunt op basis van de young-timer regels de auto zakelijk aanschaffen, alle kosten `op de zaak` zetten waarna je minimaal bijtelling betaalt over de aanschafwaarde (indicatie Volvo V70, slechts 15 euro tot 20 euro per maand)
*APK's besteden wij uit aan een vakgarage zodat klanten er zeker van kunnen zijn dat de auto ook nog door externe monteurs technisch nagezien is.
Maserati Biturbo 2.5 Spyder injection
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!