Van deze auto kan de aanbieder de onderhoudsgeschiedenis laten zien. Dat kan in het ouderwetse boekje staan, maar steeds vaker wordt dit digitaal bijgehouden in het DSR. DSR staat voor Digitaal Service Register.
Specificaties
BTW of MargeMarge
Tellerstand176.163 KM
CarrosserieSedan
KleurBeige Metallic
BekledingVelours
InterieurkleurGroen
Aantal deuren4
Aantal zitplaatsen5
Gewicht1448 kg
Aantal sleutels2
Motor en transmissie
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat 4
Aantal cilinders6
Cilinderinhoud2849 cc
Vermogen108 kW / 147 PK
Koppel0 Nm
Exterieur
Centrale vergrendeling
Elektrisch schuifdak
Lichtmetalen velgen
Overige
82-liter brandstoftank
Anti blokkeer systeem
Katalysator
Interieur
Electronic climate control
Beschrijving
De sedans zijn weer hot. En als je dan natuurlijk voor een Volvo kiest, waarom dan niet gelijk voor de meest exclusieve. Met de heerlijke v6, die oorspronkelijk door Lamborghini is ontwikkeld als 8 cilinder, daarna gekocht door Peugeot, Renault en Volvo om met 2 cilinders minder in hun autos geplaatst te worden. Vandaar de naam PRV motor. Dit is de tweede editie ervan die erg betrouwbaar is en heerlijk klinkt, opwindend zelfs bij hogere toerentallen. Voorzien van alle opties, zoals schuif kanteldak, airco, cruise control, automaat, velours bekleding en alles is in perfecte staat. De auto komt uit Zwitserland en die staan bekend om hun zorg voor hun auto's. Dat is ook te zien bij deze, met onberispelijke onderhoudshistorie. Natuurlijk door ons uitgebreid test gereden en door onze werkplaats nauwkeurig onderzocht en wat vervangen moest worden vervangen.Â
Een Zweedse auto moet over extreem goede kwaliteiten beschikken. De Pinnacles woestijn ligt niet in Zweden, maar in West-Australië. Toch ziin de overeenkomsten tussen belde gebieden opvallend: grote afstanden, extreme temperaturen, zandstormen en sneeuwstormen. In beide gevallen moet u kunnen vertrouwen op uw auto. We weten niet welke auto In de Pinnacles woestijn het meest wordt gereden. Maar wel dat in Zweden Volvo veruit favoriet is. En de Volvo 760 is zonder twijfel de beste limousine die we sinds 1927 geproduceerd hebben.
Volvo 760 V6. De krachtige 6-cilinder motor van de 760 loopt verbluffend rustig, sonoor en soepel. De 2.8 liter V6 is geheel van aluminium en is uitgerust met een microprocessor geregeld injectiesysteem. Dit maakt deze "fluwelen" motor tot een uiterst snelle bron van rijplezier. Bij elk toerental brengt een diep ingetrapt gaspedaal een enerverende reactie teweeg: 156 raspaardenkrachten drukken u diep in uw gerieflijke fauteuil. De Volvo 760 beschikt standaard over een automatische vierversnelinqsbak. Waarbij de vier als overdrive dient: u bespaart brandstof en het geluidsniveau blijft aangenaam laag.
Multilink achteras en niveauregeling. De Volvo 760 heeft een unieke achterasconstructie. Het differentieel zit aan de carrosserie en alleen de wielen merken iets van eventuele oneffenheden van het wegdek. (Dit betekent een lager onafgeveerd gewicht). Door het lager onafgeveerd gewicht kan een zachtere vering gebruikt worden. Dit resulteert in optimaal rijcomfort. Om te voorkomen dat uw Volvo bij volle belading door zijn veren zakt. hebben wij automatische niveau regeling toegepast. De vering wordt stugger naarmate u zwaarder beladen bent. Het veersysteem is voorzien van een stevige draagarm. Samen met de bovenste draagarm houdt hij de wielen in de lengterichting op hun plaats. Zowel de veer als de schokbreker (die in de veer IS gemonteerd) werken op de draagarm. Aan de zijkant worden de wielen gecontroleerd door boven- en onderdraagarmen en spoorstangen. De bovenste draagarmen zorgen voor het opvangen van lengteen dwarskrachten. We hebben deze ,. zeer geavanceerde achterasconstructie Multilink gedoopt. Misschien vindt u het eenvoudiger om te spreken over een comfortabele wegligging.
De balans van een geperfectioneerd chassis. Zoals u mag verwachten heeft de Volvo 760 MacPherson voorwielophanging. De bekrachtigde tandheugelbesturing geeft u het ideale wegcontact. Het uitgebalanceerde onderstel zorgt voor vellige en comfortabele rij-eigenschappen: u krijgt een auto waar u op kunt vertrouwen onder alle omstandigheden. De achteras en aandrijfassen zijn opgehangen in rubber lagers en zorgen zo voor nog meer comfort. Daarnaast heeft de 760 een draaicirkel waar menige kleinere auto jaloers op zou zijn. U beschrijft een hele cirkel in 9,9 meter.
Van harte welkom voor een bezoek!
We hebben altijd zo'n 10-15 Volvo's V70 / 850 / 940 / 960 in alle uitvoeringen met of zonder lpg, turbo, automaat etc. in voorraad, check onze website www.klassiekerhuis.nl
Klassiekers en youngtimers zijn fiscaal zeer interessant voor zakelijk gebruik. Je kunt op basis van de young-timer regels de auto zakelijk aanschaffen, alle kosten `op de zaak` zetten waarna je minimaal bijtelling betaalt over de aanschafwaarde (indicatie Volvo V70, slechts 15 euro tot 20 euro per maand)
*APK's besteden wij uit aan een vakgarage zodat klanten er zeker van kunnen zijn dat de auto ook nog door externe monteurs technisch nagezien is.
Volvo 760 2.8 GLE aut. cruise, airco
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!